Добра Поезия

поезия – най-добрата поезия на едно място

Първи ред

 с уважение към Борис Христов

 

„Слезе от хълма“ и стресна речта ми

моето позабравено съновидение.

Не го разпознах – от години съм  гърбом

пред пътеките на тихото време.

 

 

С хубава рокля и петък под ноктите

една жена надбяга своята сянка. 

Като птица седях,

                           ококорен,

и драскотините ми заздравяваха.

 

Във дланта на дете и корема на гълъб

репетирах толкова пъти живота си,

а тя е носила през мъжете си

                                                 четката,

с която на идване докосна окото ми.

 

Пред неизбежния страх от високо

свалям ризите си и отново,

въпреки всичките правилни думи,

ми се иска да сричам и да прохождам.

 

Да се науча преди края на лятото

на това леко предсънно мълчание.

Зад небето е сняг. И очакване,

което няма как да бъде разказано.

 

 

Димитър Гачев

One response to “Първи ред

  1. Julia Mindachkina юни 25, 2013 в 4:00 pm

    Прекрасен стих…, много фин, чувствен…, с един красив носталгичен нюанс…!!!

Вашият коментар

