Добра Поезия

поезия – най-добрата поезия на едно място

На Ал –

не се притеснявай от непризнанието, приятел,
аз също съм бил отхвърлян преди.

понякога човек прави грешката да избере погрешното стихотворение,
по-често моя грешка е била да го напиша.

но аз обичам да имам фаворит
във всяка гонка, даже когато
шансовете на коня ми да спечели са
30 към 1.

все по-често започвам да мисля за смъртта,

за старческото оглупяване,

патериците,

удобните кресла,

писането на малоумна поезия
с капеща писалка.

за онзи ден, в който младите девойки
с усти като баракуди,
с тела като лимонени дървета,
с тела като облаци,
с тела като проблясъци от светкавица,
престанат да тропат на вратата ми.

не се притеснявай от непризнанието, приятел.

изпушил съм 25 цигари тази вечер,
а за бирата сам се сещаш.

и телефонът звънна само веднъж-
грешно набиране.

462-0614

сега получавам много телефонни обаждания,
всичките са едни и същи :
,,вие ли сте Чарлз Буковски, писателят?„
,,да„, отговарям аз,
и  те започват да ми обясняват,
че разбират творбите ми,
че някои от тях са писатели,
или че искат да бъдат писатели,
че имат скучни и отвратителни работи,
че не могат да понасят повете стаята,
апартамента,
стените
си,
тази вечер –
имат нужда
от някого с когото да поговорят.
не могат ма повярват,
че аз не мога да им помогна,
че не знам точните думи.
не могат да повярват
колко често в стаята си,
аз се хващам за корема,
превит на две и казвам:
,,Исусе, пак ли едно и също!„
ни могат да повярват,
че хората без любов,
улиците,
самотата,
стените,
са също мои.
и когато затворят телефона,
мислят, че нарочно не съм издал тайната си.

това, което пиша не идва,
от някакво знание.
когато телефонън звъни
и аз бих искал да чуя думи,
които ще облекчат
същите тези неща.

затова и телефонният ми номер
седи в указателя

bukowski

bukowski

 

Вашият коментар

